Moje klasy i szkoły

MOJE KLASY I SZKOŁY - portal dla absolwentów szkół i uczelni


#1 2010-03-24 16:34:40

18-latek

Gość

18-latek żąda zdjęcia krzyży

Sopot: 18-latek żąda zdjęcia krzyży


Uczeń III Liceum Ogólnokształcącego w Sopocie napisał petycję do dyrekcji z prośbą o usunięcie symboli religijnych z terenu szkoły. W odpowiedzi krzyże pojawiły się wszędzie, nawet w miejsce godła - informuje radio TOK FM.
Petycję podpisał jedynie trzecioklasista, choć w szkole uczy się ok. czterystu uczniów - Nie chcą się wychylać. Boją się, że może im to utrudnić podejście do matury. Ja się nie boję - komentuje Maciej Czerski. - W mojej petycji odwołałem się do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, ale nie dostałem formalnej odpowiedzi. To jest pokazanie, że moje zdanie nie liczy się, nie mam nic do gadania. Jestem uczniem, więc mam siedzieć cicho, a szkoła będzie robić to co uważa - dodaje.

Uczniowie, z którymi rozmawiał reporter TOK FM, przyznają, że nagle krzyży w salach zrobiło się więcej. - Teraz na przykład w jednej z sal zamiast godła narodowego został powieszony krzyż, a godło gdzieś schowano - mówi Kazimierz, uczeń III LO.

- Kilka miesięcy temu krzyże były w kilku salach. Teraz są we wszystkich, nawet w auli multimedialnej. Uważam się za katolika, ale narzucanie tego światopoglądu w publicznej, obowiązkowej szkole jest nieuczciwe - dodaje Kuba.



Dyrektorka szkoły tłumaczy, że krzyże były zdjęte na czas malowania sal i jedynie wróciły na swoje miejsce. - Nie było żadnej akcji dowieszania krzyży, tak jak i nie było zdejmowania krzyży – mówi i dodaje, że gdyby petycję trzecioklasisty podpisało więcej uczniów, sprawa zostałaby przedyskutowana zebraniu rady pedagogicznej.

#2 2010-03-24 16:35:41

vvv

Gość

Re: 18-latek żąda zdjęcia krzyży

A KOŚCIOŁY, CMENTARZE TEŻ MAJĄ KRZYŻE I OSOBY NIE WIERZĄCE JE WIDZĄ
CZY TO ZNACZY, ŻE TRZEBA JE USUNĄĆ?

#3 2010-03-24 16:36:26

beet

Gość

Re: 18-latek żąda zdjęcia krzyży

18-latek  ZADA ZDJECIA KRZYZY!!!!!!