MOJE KLASY I SZKOŁY - portal dla absolwentów szkół i uczelni
Artykuły o tematyce pedagogiczno-terapeutycznej
W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19
.
.
Trzeźwy jestem do niczego,
Jesli wino mnie nie krzepi.
Wtedy namyślam się długo,
Ociężały i bez siły,
Tylko ogryzam paznokcie,
Które nic nie zawiniły.
Ale gdy podchmielę sobie,
I zagrzeję winem ducha,
Czuję jak mi z głębi serca
Cały pieśni tłum wybucha
.
.
.
.
.
Dzbanie mój pisany,
Dzbanie polewany,
Przymkni się do nas, a daj się nachylić,
Chciałbym twym darem gości swych posilić.
Nie darmo Bakcha z rogami malują,
Bo pijanego i dzieci poczują.
Niech głowa, niech mu służą dobrze nogi -
Sama postawa ukazuje rogi.
("Na pijanego"
Jan Kochanowski)
.
.
.
.
Kameralny Teatr Muzyczny w Koszalinie.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Komedia mówiona i śpiewana wg Jana Kochanowskiego pt.
BIESIADA u JANA.
Premiera - sierpień 1980.
Dodać wypada, że wspaniałą muzykę do tego przedstawienia napisał Mikołaj Borek (muzyk, kompozytor i pedagog Akademii Muzycznej w Gdańsku), dekoracje i kostiumy opracowała Kika Lelicińska (scenograf BTD w Koszalinie), solowe partie wokalne wykonywał Wacław Kubicki (muzyk, wokalista, pedagog Akademii Muzycznej w Gdańsku), solowe partie na gitarze klasycznej, współpraca literacka i reżyserska - Ryszard Popowski (poeta, muzyk i pedagog Akademii Muzycznej w Gdańsku), no i ten czwarty (Władysław Pitak) występujący w roli Jana Kochanowskiego (autor scenariusza, reżyser spektaklu, aktor i pedagog Akademii Muzycznej w Gdańsku i Akademii Pedagogicznej w Słupsku.
[imgr]http://www.rodowy.pl/teatr/biesiada1.jpg[/img]
.
.
.
http://www.aktor.fora.pl/spektakle-wido … na,33.html
.
Świetna strona, poleć ją znajomym z różnych stron świata
http://naszaklasa.darmowefora.pl
Historia Studium Tetralnego jest bogata. Najpierw Ministerstwo Kultury i Sztuki powołało 3 kierunki studiów (teatralny, taneczny i fotograficzno-filmowy.
Administratorem studiów była Centralna Poradnia Amatorskiego Ruchu Artystycznego, przemianowana (pod koniec lat 60-tych) na Centralny Ośrodek Metodyki Upowszechniania Kultury.
Zadaniem Ośrodka było kształcenie specjalistów doprowadzenia amatorskich zespołow artystycznych i kół zainteresowań. Nauka odbywała sie system zaocznym zjazdowym - kilka razy w roku, w tym (w czasie wakacji letnich- w ramach urlopowania) jeden miesiąc intensywnej pracy warsztatowej,także przy produkcji filmowej w zespołach realizatorów filmowych.
Pamiętam dzień zdjęciowy do filmu: Trzeba zabić tę miłość. Nasz rocznik podzielił się na dwa rody :Kapuletich i Montekich w scenie z Romea i Julii, odgrywanej przez pacjentów szpitala w celach terapeutycznych. Główną postacią tego filmu był Władysław Kowalski w roli lekarza.
Mam nadzieję, że dzięki temu Forum odnajdą sie inni absolwenci tego Studium, abyśmy mogli sobie trochę powswpominać.